Kuvatarpeiden sisällyttäminen markkinoinnin vuosikelloon
Tunnistatko (ja tunnustatko!) tilanteen, jossa some-postaus tai muu markkinoinnin julkaisu on valmiina mutta sopiva kuva- tai videomateriaali puuttuu just sillä hetkellä? Ennakoinnista ja suunnittelusta on harvemmin haittaa, ja yrityksen kuvatuotantoja kannattaakin pyrkiä ajoittamaan esimerkiksi markkinoinnin vuosikellon mukaisesti.
Tärkeintä on kartoittaa kuvatarpeet esimerkiksi erilaisten teemojen, sesonkien, tapahtumien sekä muun markkinoinnin ja viestinnän kanssa sopiviksi. Näitä voivat olla esimerkiksi:
- Erilaiset some-kampanjat ja -postaukset joissa kuvilla ja videoilla iso rooli
- Kuvat vuosikertomukseen ja -raportteihin
- Uudet henkilöstökuvat
- Verkkosivujen päivitykset
- Brändivideot ja -kuvat
- Tapahtumat
Hyvän kuvakumppanin kanssa kuvatarpeiden ja -tuotantojen suunnittelu on selkeää ja yhdessä tehtyjä suunnitelmia on helppo täydentää ilman, että kuvien yhtenäisyys tai laatu kärsii.
Napakka muistilista kuvatarpeiden suunnittelulle ja toteutukselle:
Tämänhetkisen kuvamateriaalin kartoitus ja tarpeet
- Mikä toimii ja mikä kaipaa päivitystä
Kuvien tavoitteet
- Mitä kuvilla halutaan viestiä ja miten brändistä viestitään kuvien kautta, kuinka tuotteita esitetään ja miten asiakkaita sitoutetaan kuvilla
Tuotannon aikataulu ja resurssit
- Kun määritetään kuvien sisältö ja julkaisuajankohta, voidaan suunnitella kuvatuotannolle aikataulu
- Tuotantoyhtiö toimii loistavana apuna ja usein onkin vastuussa kaikessa tuotantoon liittyvässä suunnittelussa ja resurssoinnissa, jotta aikaa osataan varata myös itse kuvausten lisäksi editointiin ja valmiin materiaalin toimitukseen
Sujuvalta yhteistyöltä uskaltaa vaatia enemmän ja näin usein myös syntyy lisätarpeita! Foto Bakery tähtää aina pitkäaikaiseen yhteistyöhön asiakkaidensa kanssa ja huolehtii, että kuvamaailman kasvaessakin säilyy sen eheä ja yhdessä sovittu kokonaisuus.